وبلاگ

حداکثر عیدی سال 1403 کارگران، کارمندان دولت و بازنشستگان

حداکثر عیدی سال 1403 کارگران، کارمندان دولت و بازنشستگان گروه تباتک

فهرست مطالب

اخبار مربوط به عیدی کارگران، کارمندان و بازنشستگان در ماه های پایانی سال و با نزدیک شدن به نوروز داغ و داغتر می شود. شورای عالی کار همه ساله میزان حداقل و حداکثر عیدی را برای کارگران تصویب می کند که پرداخت آن از طرف کلیه کارفرمایان لازم الاجراست. در این مقاله قصد داریم ببینیم مبلغ حداقل و حداکثر عیدی سال 1403 کارگران، کارمندان و بازنشستگان به چه میزان تعیین شده است. گروه فناوری تباتک شما را به مطالعه این مطلب دعوت می کند. 

حداقل و حداکثر عیدی سال 1403 کارگران چقدر است؟

چنانچه اخبار مربوط به حقوق و دستمزدها را دنبال کرده باشید می دانید که افزایش حقوق سال 1403 فعلا 20 درصد اعلام شده تا در آینده به تصویب برسد. همه کارمندان دولتی و کارمندان و کارگران بخش خصوصی و همین طور بازنشستگان تامین اجتماعی در پایان سال مبلغی را به عنوان پاداش سالیانه یا عیدی دریافت می کنند که مبلغ آن هر ساله با درصدی افزایش اعلام می شود.

برای سال 1403 شورایعالی کار باتوجه به عواملی مثل نرخ تورم ، خط فقر و سبد معیشتی خانوارها مقدار عیدی کارگران را تعیین می نماید. براساس مصوبه شورای عالی کار حداقل عیدی مربوط به کارگران در 1403 با 20 درصد افزایش نسبت به سال قبل تعیین شده است.

اتحادیه کارگران پیمانی و قراردادی حداقل عیدی کارگران را در سال 1403 مبلغ 10.600.000 تومان و حداکثر عیدی سال 1403 کارگران را 15.900.000 تومان اعلام کرد. طبق قانون کار همه کارفرمایان کارگاههایی که مشمول قانون وزارت کار هستند مکلفند بعنوان عیدی و پاداش سالانه به نسبت یکسال کار برابر با 60 روز آخرین مزد را پرداخت نمایند.

حداکثر عیدی سال 1403 نیز نباید از 90 روز حداقل مزد روزانه بیشتر شود. به عبارت ساده تر به ازای هر یکسال کار معادل دو پایه حقوق بعنوان حداقل عیدی و معادل سه پایه حقوق بعنوان حداکثر عیدی سال 1403 تعیین می شود. حال این سوال پیش می آید که کارگرانی که کمتر از یکسال کار کرده اند چه میزان عیدی دریافت می کنند؟ در اینجا باید گفت که مبلغ عیدی این کارگران به نسبت ایام کارکرد به ماخذ شصت روز مزد محاسبه می شود. این مبلغ برای هرماه نبایستی از یک دوازدهم سقفی که تعیین شده بیشتر شود.

حداکثر عیدی سال 1403 عیدی کارگران

زمان پرداخت عیدی سال 1403 کارگران پیمانی و قراردادی

رئیس اتحادیه کارگران پیمانی و قراردادی در مورد زمان پرداخت عیدی و پاداش کارگران اعلام کرد که کارفرمایانی که توان پرداخت و نقدینگی کافی را دارند با حقوق بهمن ماه بایستی پاداش و عیدی کارگران خود را پرداخت نمایند. این مبلغ در نهایت باید تا اسفند 1402 به حساب کارگران پرداخت شود.

نحوه محاسبه عیدی کارگران

میزان عیدی کارگران به 2 صورت محاسبه می گردد. برای کارگرانی که حداقل حقوق را دریافت می کنند عیدی مبلغ 5.700.000 تومان خواهد بود. برای کارگران سایر سطوح عیدی مساوی با مزد مبنا یا ثابت است که با درصدی افزایش نسبت به آخرین حقوق تعیین می گردد. مزد مبنا یا ثابت هم مجموع مبلغ های ثابتی است که به صورت منظم در قبال انجام کار پرداخت شده و میشود. این مبالغ شامل حقوق پایه ، مزایای ثابت شغل و مزایای ثابت مزدی می گردد.

میزان عیدی کارمندان و بازنشستگان دولتی چقدر است؟

براساس مصوبه هیئت دولت حداقل پاداش پایان سال یا عیدی کارمندان و بازنشستگان دولتی مبلغ 2.500.000 تومان تعیین شد که این مبلغ 40 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. بازنشستگان دولتی همه ساله عیدی خود را با حقوق بهمن ماه که بین 26 تا 30 ماه پرداخت می شود دریافت می کنند.

حداکثر عیدی سال 1403 عیدی کارمندان دولتی

میزان عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال 1403

در سال گذشته مبلغ عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران با 20 سال سابقه 1.800.000 تومان بود که علاوه بر این 500.000 تومان حق عائله مندی و در ازای هر فرزندی که تحت تکفل فرد بازنشسته یا مستمری بگیر بود نیز 200.000 تومان پرداخت شد. مبلغ عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران در سال 1403 هنوز اعلام نشده ولی به زودی و تا قبل از شروع اسفندماه اعلام می شود. زمان پرداخت عیدی و پاداش مستمری بگیران و بازنشستگان نیز اسفند ماه 1402 خواهد بود.

کلام آخر

در این مقاله با حداقل و حداکثر عیدی سال 1403 برای کارگران و کارمندان بخش خصوصی که تحت بیمه تامین اجتماعی هستند، کارمندان و بازنشستگان دولتی، مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی آشنا شدیم. امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار داده باشیم. در صورت داشتن هرگونه سوال و ابهام می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

حداکثر عیدی سال 1403 عیدی بازنشستگان

گروه فناوری تباتک

گروه فناوری تباتک ارائه کننده راهکارهای جامع سخت افزاری و نرم افزارهای حسابداری به فروشگاهها و شرکتها می باشد. هم اکنون بیش از ده ها فروشگاه و شرکت از خدمات گروه تباتک استفاده می کنند. جهت استفاده از خدمات حسابداری با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *