وبلاگ

آشنایی با سیستم حقوق و دستمزد سپیدار سیستم

سیستم حقوق و دستمزد سپیدار سیستم تباتک

فهرست مطالب

سیستم حقوق و دستمزد شامل محاسبه حقوق ماهانه کارکنان، حفظ اطلاعات پرسنلی، ارتباط با تامین اجتماعی و امور مالیاتی می باشد. با توجه به این که محاسبه و نگهداری این اطلاعات خصوصا در ادارات و سازمان های بزرگ زمان بر و پیچیده است ، برای این کار لازم به استفاده از نرم افزار حسابداری معتبر می باشد. نرم افزار سپیدار سیستم که یکی از بهترین و معتبرترین نرم افزارهای حسابداری در کشور است دارای سیستم حقوق و دستمزد برای راحتی کار حسابداران می باشد. در این مقاله قصد داریم با سیستم حقوق و دستمزد سپیدار سیستم آشنا شویم. گروه فناوری تباتک عرضه کننده نرم افزارهای حسابداری سپیدار و دشت شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کند.

مزایای سیستم حقوق و دستمزد سپیدار سیستم

برای شرکتهای نوپا و یا با نیروی انسانی محدود شاید نیازی به نرم افزار حسابداری برای حقوق و دستمزد پرسنل نباشد و تنها بتوان با یک فایل اکسل محاسبه حقوق و دستمزد را انجام داد ولی در شرکتها و سازمانهای بزرگ و مملو از کارمند چطور؟ یکی از بهترین نرم افزارهای موثر برای این کار سیستم حقوق و دستمزد سپیدار سیستم است. استفاده از این سیستم مزایایی دارد که در اینجا به آن می پردازیم:

  • ارسال کلیه گزارش های مربوط به حقوق و دستمزد به مدیرعامل
  • دریافت خروجی های مربوط به مالیات ، بیمه و بانکها براساس به روزترین فرمتهای سازمان ها
  • ثبت کلیه اطلاعات کارکنان
  • محاسبه مالیات حقوق با 4 روش
  • تهیه لیست مربوط به اقساط ماهانه ، خالص پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان ، مانده وام و …
  • اتصال سیستم حقوق و دستمزد سپیدار سیستم به سامانه مربوط به ورود و خروج کارکنان
  • و …

مقاله پیشنهادی : بررسی نرم افزار حسابداری سپیدار

سیستم حقوق و دستمزد سپیدار سیستم خرید نرم افزار سپیدار

معرفی اصطلاحات نرم افزار حقوق و دستمزد سپیدار سیستم

قرارداد کار: قراردادی که بین کارفرما و کارمند منعقد می شود. این قرارداد دارای اطلاعات شخصی کارمند، تاریخ شروع به کار، میزان حقوق و محل کار می باشد. کارمند می تواند به صورت موقت ، قراردادیف رسمی یا روزمزد باشد.

اطلاعات استقرار جدید در سپیدار : قبل از اینکه سیستم حقوق و دستمزد را راه اندازی کنیم باید اطلاعات کاملی از روزهای کاری و تعطیلات کارمندان داشته باشیم. نرم افزار سپیدار سیستم حقوق ماههای بعدی را بر همین اساس محاسبه می کند.

اطلاعات ماهانه در سپیدار سیستم : جهت ثبت ابتدا اطلاعات ماهانه را انتخاب نمایید. همچنین سال و ماه را وارد کرده و اطلاعات کارمند از قبیل اضافه کاری ، کارکرد روزانه ، کسری کار و … را وارد نمایید. در ثبت اطلاعات ماهانه کارمندان تنها عواملی که از طبقه ورود دستی و کارکرد هستند قابل مشاهده خواهند بود.

عامل جدید در سپیدار : برای عامل جدید عنوان را وارد نمایید. در اینجا شما چهار انتخاب کارکرد، تعهدات کارفرما، مزایا و کسورات دارید که میتوانید نسبت به نیاز خود آنها را انتخاب کنید. مزایا شامل سه دسته قرارداد ثابت، محاسباتی و ورود دستی دارد. طبقه کرکرد نیز شامل ساعتی، روزانه ، دقیقه و درصدی است.

محاسبات : برای اینکه عیدی، حقوق، بازخرید و سنوات را انجام دهید باید بعد از ورود، بخش محاسبه ماه موردنظر را انتخاب نمایید. سپس شخص موردنظرتان را انتخاب کنید. سیستم محاسبه حقوق و دستمزد سپیدار سیستم طبق فرمولهایی که ثبت شده اند شروع به محاسبه می نماید. همین طور وقتی نیاز به فیش حقوق دارید میتوانید آنرا از قسمت بالای فیش حقوقی انتخاب نمایید.

سیستم حقوق و دستمزد سپیدار سیستم محاسبه دستمزد

تقسیط وام پرسنلی : برای تقسیط وام باید قسمت تقسیط وام پرسنلی جدید را انتخاب نمایید. سپس وام کارمندی را انتخاب کرده و در قسمت نوع وام ، نوع آن را ذکر نمایید. همچنین مبلغ وام و تاریخ دریافت وام را وارد نمایید. بعد از ایجاد اقساط ، تعداد اقساط، مدت زمان هر قسط و … را محاسبه نموده و تایید نمایید. هم زمان با محاسبه حقوق در هر ماه این قسط بندی نیز در فیش حقوقی اعمال می گردد.

اصلاح مانده مرخصی در حقوق و دستمزد سپیدار سیستم: اگر به دلایلی مرخصی کارمندی اشتباه ثبت شده باشد می توانید به اصلاح خطا در این قسمت بپردازیم. مثلا وقتی مانده مرخصی در لیست مربوط به حقوق و دستمزد فروردین ماه ثبت شده باشد بایستی اصلاحیه مانده مرخصی از سیستم حقوق و دستمزد باز شود. در اینجا دو ستون داریم که ستون اول مربوط به مرخصی اولیه و ستون دوم مربوط به مانده مرخصی می باشد. در این بخش می توانید مرخصی کارمند را تا پایان فروردین ماه وارد نمایید تا تغییرات از آن ماه اعمال شود.

تنظیم عوامل مرخصی در سیستم حقوق و دستمزد سپیدار سیستم : در این بخش تنظیم جهت قرارداد محاسباتی و ثابت انجام میشود. شما می توانید مالیات و بیمه را جهت کارمندان در نظر گرفته که آیا این مبالغ در محاسبه حقوق کارمندان در نظر گرفته شود یا نه.

جدول مالیاتی در حقوق و دستمزد سپیدار سیستم: هر فردی که دریافت حقوق دارد بعنوان حقوق گیرنده در سیستم تعریف می شود. کارمندان باید بخشی از حقوقشان را بعنوان مالیات به سازمان امور مالیات و دارایی پرداخت نمایند. میزان دریافت حقوق هر فرد در هر سال با سال قبل متفاوت است و سازمان مالیات نیز هر ساله دستورالعملی جهت تعیین این مقدار مالیات دارد. کارفرمایان وظیفه دارند مبلغ مالیات را از حقوق کارمندان کسر کرده و به حساب دارایی واریز نمایند.

سیستم حقوق و دستمزد سپیدار سیستم محاسبه مالیاتی

کلام آخر

در این مقاله با سیستم حقوق و دستمزد سپیدار سیستم آشنا شدیم و به طور خلاصه و مختصر در مورد هر یک از گزینه های آن مطالبی آموختیم. چنانچه با این نرم افزار کار می کنید و حسابداری شرکت برمبنای این نرم افزار است می توانید سوالات خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید و یا با مراجعه به سایت پاسخ پرسشهای خود را بیابید. گروه فناوری تباتک ارائه کننده نرم افزار حسابداری سپیدار سیستم و دشت می باشد و پشتیبانی این نرم افزارها را توسط کارشناسان خود انجام می دهد.

گروه فناوری تباتک

گروه فناوری تباتک ارائه کننده راهکارهای جامع سخت افزاری و نرم افزارهای حسابداری به فروشگاهها و شرکتها می باشد. هم اکنون بیش از ده ها فروشگاه و شرکت از خدمات گروه تباتک استفاده می کنند. جهت استفاده از خدمات حسابداری با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *